Varausjärjestelmä kaupunkien ja kuntien tarpeisiin

Keskitä varaaminen yhden ratkaisun alle Mercantus Timeworks SmartCity ratkaisun avulla.

Mercantus Timeworks ohjelmisto tarjoaa kaupunkien ja kuntien käyttöön monipuolisen SaaS-pohjaisen varausjärjestelmän, joka on nykyaikainen ja tietoturvallinen. Kattavat integraatiot kolmansien osapuolien järjestelmiin mahdollistavat saumattoman toimintojen yhteensovittamisen.

  • Monipuoliset varausmahdollisuudet: Järjestelmä tukee mm. tila-, paikka-, kenttä-, väline-, laite-, tapahtuma- ja palveluvarauksia, sekä liikuntatoimen vuorohakemusten vastaanottoa ja käsittelyä.
  • Helppokäyttöisyys ja Saavutettavuus: Käyttöliittymä on WCAG-vaatimusten mukainen ja toimii kaikilla laitteilla, mikä varmistaa helpon käyttökokemuksen eri kohderyhmille​. Järjestelmä on myös monikielinen.
  • Integroitu Ympäristö: Järjestelmässä on runsaasti integraatioita ja integraatiorajapintoja kolmansien osapuolien järjestelmiin, joka mahdollistaa saumattoman toimintojen yhteensovittamisen.​
  • Kattavat Hallintatoiminnot: Järjestelmä mahdollistaa pääkäyttäjille kaikkien varausprosesseihin liittyvien toimintojen ja varattavien kohteiden hallinnan.
  • Käyttäjäprofiilit ja oikeuksien Hallinta: Järjestelmässä voidaan luoda eri käyttäjäryhmille yksilöllisiä käyttöliittymiä ja määrittää käyttöoikeudet joustavasti​. Näin pidetään järjestelmä mahdollisimman helppokäyttöisenä eri käyttäjäryhmien näkökulmasta.

Lataa ominaisuusluettelo

  • Laadukas ylläpito ja käyttöönottoprosessi: Tarjoamme SaaS-pohjaisen ratkaisun, joka tuotetaan luotettavan Microsoft Azure -pilvipalvelun kautta. Kaikki tieto liikkuu turvallisesti ETA-alueen sisällä. Ylläpito on sisältää mm. version päivitykset ja laadukkaat tukipalvelut. Tietoturvallisuudessa olemme edelläkävijöitä, tarjoten mm. salatun tietoliikenteen, automaattisen haavoittuvuusskannauksen. Käyttöönottoprosessi on pitkälle tuotteistettu kokonaisuus. Palvelu sisältää mm. projektipäällikön- ja tietojärjestelmäasiantuntijan palvelut, sekä koulutukset eri käyttäjäryhmille. Toimituksen jälkeen teillä on käytettävissänne oma yhteyshenkilö, joka tukee teitä kaikissa kysymyksissä ja pitää teidät ajan tasalla uusista päivitysmahdollisuuksista.

Tuo varattavat palvelut ja resurssit helposti kaikkien kohderyhmien saataville

Varausportaali eli verkkokauppa varmistaa kuntalaisten ja erilaisten sidosryhmien, kuten urheiluseurojen helpon asioinnin ja palvelujen varaamisen. Käyttöliittymän toimintoja voidaan helposti muokata tarpeiden mukaiseksi palvelukokonaisuudeksi.

  • Laaja tuki Suomi.fi tunnistautumiseen ja maksamiseen
  • Monipuolinen varattavien resrussien ja palveluiden hakukone
  • Jäsenyyksien hallinta (mm. vene- ja autopaikat)
  • Verkkokauppatoiminnot mm. tila- ja palveluvarauksiin
  • Tapahtumakalenteri ja tapahtumiin ilmoittautuminen


Demola

Poimintoja varausominaisuuksista

  • Yksittäisten, toistuvien ja avoimien varausten luonti/käsittely
  • Varattavien tilojen jakaminen osiin ja yhdistelmävaraukset
  • Lisäpalveluiden liittäminen varaukselle (mm. välineet, tarjoilut)
  • Hyväksytysprosessit, eli varaus vahvistetaan hallinnon toimesta
  • Tapahtumien osallistujien hallinta ja varaukset
  • Varausmahdollisuus mm. kalenterista, listauksesta, kartalta
  • Viestintätyökalut mm. varausvahvistusten lähettämiseen
  • Hyvin monipuolinen ja kehittynyt hinnoittelukoneisto
  • Monimuotoiset raportit ja lokitiedot varausten historiasta

Monimuotoista varauksien hallintaa

Timeworks ohjelmiston kalenteritoimintojen avulla tiedetään mitä missäkin tapahtuu ja mikä on varausten tilanne. Samalle varaukselle voidaan yhdistää erilaisia resursseja, kuten tiloja, varusteita, henkilöjä, palveluja tai tuotteita.

Järjestelmässä voidaan luoda erilaisia käyttöprofiileja, joita voivat olla esimerkiksi ylläpitäjät, kunnan työntekijä, oppaat/kouluttajat, liikuntatoimen ylläpito, urheiluseuran pääkäyttäjä/käyttäjä, ravintola jne. Käyttöoikeuksien avulla pidetään järjestelmä mahdollisimman helppokäyttöisenä erilaisten käyttäjäryhmien näkökulmasta.

Liikuntatoimelle yksi tärkeimmistä ohjelmiston ominaisuuksista on hyvin kehittynyt ja moderni vuorohakemusten käsittelyprosessi.

slide2
slide3
slide4


Modernit järjestelmän ylläpidon käyttöliittymät toimivat kaikilla laitteilla ja ovat loogisia käyttää. Ylläpitäjät voivat toimia vaikkapa yhdellä toimialueella esim. liikuntatoimi tai hallita vaikapa koko järjestelmää käyttöoikeuksista riippuen.

Pääkäyttäjät hallitsevat järjestelmää kokonaisvaltaisesti

Esimerkkejä järjestelmän ominaisuuksista pääkäyttäjän näkökulmasta:

  • Kalenterinäkymät ja hakutoiminnot varaustilanteiden hallintaan
  • Varausmahdollisuudet kolmannen osapuolelle
  • Varauskohteiden täydellinen hallinta (mm. lisäys, hakukriteerit, hinnastot, kuvat, kartat, materiaalit)
  • Varaajien hallinta mm. urheiluseura, yhdistys, yritys, henkilö jne.
  • Käyttäjäryhmien hallinta (mm. peruskäyttäjä, liikuntatoimen pääkäyttäjä, alueellinen pääkäyttäjä)
  • Viestipohjien muokkaus ja hallinta
  • Monipuoliset raportit mm. käyttöasteista eri tiedostomuodoissa
  • Laskutusaineistojen hallinta, kuten mm. kustannuspaikat

Integraatioilla kootaan tietojärjestelmät yhdeksi kokonaisuudeksi

Olemme toteuttaneet laajoja integraatiokokonaisuuksia erilaisiin ohjelmistoihin ja laitteisiin, kuten esimerkiksi taloushallintoon (mm. CGI Rondo, Pro Economica, Sarastia, SAP, Sonet, Netvisor), kulunvalvontaan/lukitusjärjestelmiin (mm. Abloy, Bitwards, Fisplay, Iloq, Livion), info-, koonti- ja ovenpielinäyttöihin (suorat käyttöliittymät), integraatio lukuisiin infonäyttöjen sisällönhallintajärjestelmiin, kertakirjautumislähteisiin (SSO), monimuotoisesti Suomi.fi-palveluun (mm. maksujärjestelmät), Ceepos maksujärjestelmiin, Microsoft Outlook ja Google kalentereihin, kurssienhallintajärjestelmiin (mm. Hellewi), kouluhallintoon (mm. Kurre, Visma InSchool), TASO-järjestelmään, kiinteistöjohtamiseen (mm. Optimaze), automaattisiin aulapalveluihin ja vierailijoiden hallintajärjestelmiin (Systam)

Asiakasesimerkkejä

Oletko kiinnostunut kuulemaan lisää
kuntaratkaisuistamme?

Jätä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella tai varaa demo tästä linkistä.

Voit myös soitella tai laittaa kysymyksiä sähköpostilla:

Jonna Juvakoski
+358 (0)44 580 1080
jonna.juvakoskimercantus.fi

Hannu Aho
+358 (0)44 580 1050
hannu.ahomercantus.fi